NA ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ


{...}Όταν οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη σχέση τους, τείνουν να κατηγορούν τον σύντροφο τους. Βλέπουν καθαρά ποια είναι η αλλαγή που χρειάζεται να κάνει ο άλλος ώστε να λειτουργήσει η σχέση, αλλά τους είναι πολύ δύσκολο να δουν τι είναι αυτό που κάνουν οι ίδιοι και δημιουργούν προβλήματα. Είναι πολύ συνηθισμένο να ρωτήσεις κάποια γυναίκα σε μια συνεδρία ζεύγους:

"Τι σου συμβαίνει;"
Και να σου απαντήσει:
"Αυτό που μου συμβαίνει, είναι πως ο άνδρας μου δεν καταλαβαίνει..."
Κι εγώ επιμένω:
"Εσένα, τι σου συμβαίνει;"
Κι εκείνη απαντάει ξανά:
"Αυτό που μου συμβαίνει, είναι ότι είναι πολύ επιθετικός!"
Κι εγώ συνεχίζω μέχρι τελικής πτώσεως:
"Εσύ, όμως τι αισθάνεσαι; Τι σου συμβαίνει εσένα;"

Και είναι πολύ δύσκολο να μιλήσει ένας άνθρωπος γι'αυτό που του συμβαίνει, γι'αυτό που έχει ανάγκη ή που αισθάνεται. Όλοι θέλουν πάντα να μιλήσουν για τον άλλον. Άλλο πράγμα είναι να αντιμετωπίζεις τις συγκρούσεις που προκύπτουν μέσα σε μια σχέση αναλογιζόμενος:"Τι μου συμβαίνει εμένα;" κι άλλο να τις αντιμετωπίζεις με οργή, πιστεύοντας ότι το πρόβλημα σου οφείλεται στον ακατάλληλο σύντροφο σου. 

Πολλά ζευγάρια καταλήγουν στο χωρισμό γιατί πιστεύουν πως με κάποιον άλλον θα ήταν διαφορετικά και, φυσικά, μετά βρίσκονται αντιμέτωποι με παρόμοιες καταστάσεις, όπου το μόνο που έχει αλλάξει είναι ο συνομιλητής τους. Γι'αυτό, μπροστά στις ασυμφωνίες των σχέσεων, το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσει κανείς πως οι δυσκολίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι του δρόμου του έρωτα. Δεν μπορούμε να φανταστούμε μια στενή σχέση χωρίς συγκρούσεις.

Η λύση θα ήταν να αφήσουμε κατά μέρος τη φαντασίωση ενός ιδανικού ζευγαριού, χωρίς συγκρούσεις, διαρκώς ερωτευμένου. Προκαλεί έκπληξη να βλέπει κανείς πώς οι άνθρωποι αναζητούν αυτήν την ιδανική κατάσταση{...}

                ------- . --------- . ---------- . --------- . -------- .--------

{...}Η σχέση δεν μας σώζει από τίποτα: Δεν θα έπρεπε να μας σώζει από τίποτα. Πολλοί άνθρωποι ψάχνουν έναν σύντροφο ως μέσο για να λύσουν τα προβλήματα τους. Πιστεύουν πως μια στενή σχέση θα θεραπεύσει τις αγωνίες τους, την ανία τους, την απουσία νοήματος από τη ζωή τους. Ελπίζουν πως μια σχέση θα γεμίσει τα κενά τους. Τι φοβερό λάθος!

Όταν επιλέγω κάποιον σύντροφο με αυτές τις προσδοκίες, καταλήγω αναπόφευκτα να μισήσω το πρόσωπο που δεν μου δίνει αυτό που περίμενα. Και μετά; Μετά μπορεί να ψάξω να βρω άλλον, κι άλλον, κι άλλον... Ή μπορεί να αποφασίσω να περάσω τη ζωή μου γκρινιάζοντας για την τύχη μου. Η πρόταση είναι να φτιάξω τη δική μου ζωή χωρίς να περιμένω να το κάνει κανένας άλλος για μένα.

Η πρόταση είναι, επίσης να μη προσπαθήσω να φτιάξω τη ζωή του άλλου, αλλά να βρω κάποιον για να κάνουμε κάτι μαζί, να περνάμε καλά, να αναπτυχθούμε, να διασκεδάσουμε, αλλά όχι για να μου φτιάξει τη ζωή. Η σκέψη πως ο έρωτας θα μας σώσει, θα λύσει όλα μας τα προβλήματα και θα μας προσφέρει μια διαρκή κατάσταση ευτυχίας ή ασφάλειας, καταφέρνει μόνο να μας κρατάει παγιδευμένους σε φαντασιώσεις και αυταπάτες, αποδυναμώνοντας την αυθεντική δύναμη της αγάπης που ξέρει πως να μας μεταμορφώσει. 

Και τίποτα δεν είναι πιο διαφωτιστικό από το να είσαι με κάποιον άλλον από εκεί κι έπειτα. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ξεχωριστό από το να βιώνεις την ίδια σου την μεταμόρφωση δίπλα στον άνθρωπο που αγαπάς. Αντί να ψάχνουμε καταφύγιο σε μια σχέση, θα μπορούσαμε να δεχτούμε αυτή τη διεγερτική της δύναμη που μας ξυπνάει από το λήθαργο και μας φέρνει σε άμεση επαφή με τη ζωή, μας ωθεί προς τα μπρος και μας δείχνει καθαρά πως πρέπει να αναπτυχθούμε.{...}

                  ------- . --------- . ---------- . --------- . -------- .--------

{...}Αυτό είναι το νόημα της σχέσης: Όχι η σωτηρία, αλλά η επαφή. Ή μάλλον οι επαφές. Εγώ μ'εσένα. Εσύ μ'εμένα. Εγώ μ'εμένα. Εσύ μ'εσένα. Εμείς με τον κόσμο.{...}

    
      Αποσπάσματα από το βιβλίο ''Να βλέπεις στον έρωτα''
                     του Χόρχε Μπουκάι.




Σχόλια

The Hottie