20 ΒΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ : ΒΗΜΑ ΠΡΩΤΟ




(…) Αυτογνωσία, σημαίνει ότι βρίσκουμε το χρόνο να κοιτάξουμε μέσα μας και να έρθουμε σε επαφή με αυτό που πιστεύουμε, αυτό που σκεφτόμαστε, αυτό που αισθανόμαστε κι αυτό που είμαστε, ανεξάρτητα από το τι θα άρεσε στους άλλους.
Αυτογνωσία, είναι να ξεκινάς από την αρχή. Είμαι το πρώτο από τα τρία υπαρξιακά ερωτήματα που συνοδεύουν τον άνθρωπο από αρχαιοτάτων χρόνων κι εμφανίζονται σε κάθε πολιτισμό: Ποιος είμαι ,που πάω και με ποιον;

Τρεις ερωτήσεις οι οποίες – όπως υποστήριζα ανέκαθεν – πρέπει να απαντώνται με αυτήν ακριβώς τη σειρά, για το απλό λόγο ότι δε πρέπει να επιτρέψουμε στην πορεία μας να καθορίσει το ποίοι είμαστε, μετατρέποντας μας σε σκλάβους του δρόμου που βαδίζουμε. (…)

Ο Χοντρός πάλι μας βάζει σε σκέψεις. Θέλεις να αποβλακωθείς από την τεχνολογία κι αυτός ο γλυκύτατος Αργεντινός σου κουνάει το δάχτυλο πονηρά «Όχι, δε θα σε αφήσω σε ησυχία». Και τι είναι η σκέψη;  Κάτι που δεν ελέγχεις. Ή μήπως όχι; Προσωπικά, δεν ελέγχω τις σκέψεις μου. Έρχεται μια και μετά σκάει το… ιππικό τους. Το μόνο που ξέρω είναι πως έχω μάθει να κλείνω τα αυτιά και να τις ακούω. Ξέρω πως θα κουραστούν (δηλαδή εγώ θα κουραστώ) και θα με παρατήσουν… 

Προσωρινά! Και δε με πειράζει καθόλου, γιατί δε τις θέλω να πάψουν για πάντα.
Αλλά αυτές τις σκέψεις του Χοντρού είναι άλλο πράγμα. Σε κρατούν ξάγρυπνο το βράδυ. Ποια είμαι;  Και πως ξέρεις ότι τελικά, ξέρεις ποιος είσαι;  Ήμουν 16 ετών όταν με βεβαιότητα έλεγα πως πιστεύω στον Κομμουνισμό κι αν με ρωτήσεις τώρα θα σου απαντήσω με μια χαρμολύπη «Παιδικά μυαλά, παιδικά όνειρα που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο».  

 Ήμουν δευτεροετής φοιτήτρια όταν έλεγα πως θα γίνω συγγραφέας  κι αν με ρωτήσεις τώρα θα σου απαντήσω πως ναι, θα το ήθελα με ένα τεράστιο χαμόγελο, αλλά δε γίνεται με το ίδιο τεράστιο χαμόγελο.

Πότε ξέρεις αληθινά ποιος είσαι;  Υπάρχει κάποια ορμόνη που εκκρίνει το μέσα σου και σε διαβεβαιώνει; Υπάρχει κάποια σταθερή επιλογή που επιβεβαιώνει ότι καταστάλαξες; Αν με ρωτάς το μόνο που έχω καταλάβει από την μικρή μου πείρα είναι πως ξέρεις ποιος είσαι όταν ξέρεις το λόγο που ξυπνάς το πρωί. Δε χρειάζεται να ναι πάντα ο ίδιος λόγος, απλά να υπάρχει και να είναι συνειδητός.

Σχόλια

The Hottie